Kolla! Det här är ett fynd jag gjorde en gång

Ett himla svårt ämne. Helt enkelt eftersom typ nästan allt här hemma är saker från loppis… Förutom sängar och soffa och vitvaror och elapparater, sen är nog allt antingen loppis eller ärvt. Eller hemmagjort för all del.

Så jag tar en bild bara…

Untitled

Teakskåpet, hyllan i väggen, stolen, alla väskor, byrån, tidningshållaren på golvet och diverse burkar. Loppis!

Annat är omgjort eller ärvt. Skåpen var i köket förut, vi byggde in dem här istället. Tapethinken var smutstvätthållare åt mammas strumpbyxor när jag var liten. Bokhållaren på väggen kommer från jobbet, jag tog den när den skulle slängas. Golvet köpte jag begagnat från jobbet. Mattan är fådd. Hyllorna gjorde jag på jobbet. O.s.v.

Röran och oredan har jag fixat själv!😀

”En bloggrubrik för varje dag i januari 2014 – onekligen

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Kolla! Det här är ett fynd jag gjorde en gång”

  1. Härligt med loppisfynd!
    Jag älskar loppisar men nu börjar vi få fullt i vårt hem så egentligen borde vi kanske lämna ifrån oss lite…
    Tänk vad bra att sakerna får fortsatt liv i ett nytt hem!

Kommentera

