Kolla! Här är en bok som jag tycker är snygg

Dagens sanning: Illustrerade böcker är roligare att läsa!

Här är en bra, som dessutom är snygg:

Untitled

En annan sanning: Fantasy och scifi är himla trevliga genrer!

Untitled

Ett tips: Testa att läsa en ”graphic novel” nästa gång.
Som en bok, fast serier.

Untitled

Är det förresten någon som har tips på bra sådana, så tipsa på!

Untitled

”En bloggrubrik för varje dag i januari 2014 – onekligen

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

3 thoughts on “Kolla! Här är en bok som jag tycker är snygg”

  1. Jag gillar också graphic novels! (bra boksmak, du vet ;)), har inte läst just den där av Neil Gaiman (borde absolut!), men nog Sandman och annat. När vi bodde i Köpenhamn var jag ofta och botaniserade på biblioteket i deras serieavdelning för vuxna (danskarna läser massor med sånt), men här som vi bor ute på landet i Finland är det lite mer klent med sånt så dom flesta serier/graphic novels jag läser är såna jag lånar av en kompis, och det har blivit rätt klent med det dom senaste åren. Och då blir det mer Batman Year One och From Hell och såna där mer låtsasrealistiska grejer, inte så mycket fantasy (watchmen var jättebra). Jo, en serie om älvor som var både fantasy och science fiction läste jag, men just nu står det helt stilla i huvudet trots att det var en jättelång serie med hur många böcker som helst.

  2. Visst är det orättvist att danskarna är så bra på ”serier”! Har också läst igenom Sandman, men inte Batman. From Hell har de inte på biblan?? Jaja. Du får höra av dig om du kommer på den där med älvor.🙂
    Har läst Saga nu och den är toppen! Och både böckerna och serierna av Gail Carriger är värt att testa. Steam punk. Också en kul gengre.🙂

  3. jag har en misstanke om att steampunk är som gjort för mej!🙂 Problemet är att vi bor på så liten ort med så litet bibliotek, så det blir lite begränsat som jag skrev – Köpenhamn var rena Mecka för en bokälskare! tack för boktipset – skall kolla upp och se om jag hittar några böcker av Carriger (och försöka komma på vad den där ”serie-serien” hette!). Har du förresten läst böckerna om Amelia Peabody av Elizabeth Peters? Historiska deckare med en härlig dominant kvinna i huvudrollen (delvis baserad på en verklig person), hon åker till Egypten och löser mysterier och gräver efter mumier.

Kommentera

