Pyntardag

Idag tog vi fram stora pyntlådan!

Juligt

Fast allt pynt är inte framställt.
Och jag tänker mig att till jul ska skålarna i hyllan och bussen vara fyllda med gotte…
Vilket sorts gotte vet jag inte än. Men en liten karamell här och där blir det nog.

Vi har klätt granen

Granen är i alla fall klädd och vacker!
Det blev en kungsgran. Visserligen lite dyrare, men den luktar inte.
Jag har upptäckt att jag mest tycker granar luktar kattpiss och att det ger mig huvudvärk, så doftfritt är bra!

Gran

Det fanns fler kulor.
Av någon anledning tyckte dottern att det räckte så här.
Själv kan jag tycka att det behövs mer glitter…
Så går jag förbi nåt glittrigt innan jul kan det hända att det hamnar här.

För man kan inte ha för mycket glitter!

Tre änglaspel

Och jag tror nog att man inte heller kan ha för många änglaspel…
Eller cirkusspel, som ett av dem är.
Tja, eller smågranarspel…

Ljus och pling och bling.
Julen kan inte misslyckas!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

