Det tar sig

Halvpigg idag. Jag gör saker i etapper. Just nu vilar jag mellan röjning av dotterns grejor. Hon samlar!

Det ska bli skönt sen när hon äntligen får eget rum så allt kan vara på ett ställe… Dessutom längtar hon själv efter det.

image

Men just nu behöver vi ju lite extra utrymme till granen. I vårt lilla hus får vi kämpa lite för att få plats med allt. En rejäl röjning behövs då och då. Både här och där.

image

Och även fast jag gillar december och julen,  så märker jag att jag drar mig ännu mer inåt. Undviker nätet mer och mer, vill helst inte gå i affärer… Jag blir överväldigad av alla saker, allt man förväntas köpa och göra och äta.
Och jag blir lite avundsjuk på de som orkar. Själv vill jag helst avskaffa så mycket som möjligt.

Fast ändå fira och mysa, för jag vet hur magiskt det är när man är liten,  och jag vill att mina barn har så mycket magiskt som möjligt medan de är små.

image

Men julmat hörrni… Ge mig en Jansson och jag är mer än nöjd! Jag får ju ändå bara ont i magen…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

One thought on “Det tar sig”

  1. Du inspirerar till och med till de tråkigaste sysslorna; sortera och rensa bland barnens grejer.
    Belöningen är ju dock en fröjd att få ta emot: ännu mer kreativ lek i rummen som plötsligt fått mer lekutrymme och när det går att hitta bland alla grejer man vill leka med.
    Trist med magen. Hoppas du snart är bättre. Kram!

Kommentera

