Reality check

Största ungen har studiedag. Skolan stängd. Morsan hemma. Syrran med.
Vi är väldigt lata och gör inget speciellt alls.

Luciakrona

Fast vi har handlat mat. Och köpt en Luciakrona. För en sån ska det vara i år.

På golvet

På köksgolvet ligger som vanligt en handduk.
Vi slabbar så när vi tömmer disken eller lagar mat, så det är mest praktiskt att ha nåt att torka med ständigt. För vi är lite rädda om golvet. Det är ju så fint!

Stege

Det kom nån från Anticimex idag. Tittade på våtutrymmen och tak och sa att det såg bra ut. Tack för det!

Fågelfritt

Och ute är det kallt.
Med jämna mellanrum försöker jag skrämma bort de stora fåglarna. De svart, stora fåglarna som kommer i flock. Spökfåglarna!
Men de kommer alltid tillbaka…

Röra

Och här nere är det lite stökigt.
Vi har bestämt att vi ska bygga en vägg där sen. Maken rev en vägg i sitt källarrum, så det finns både dörr och gipsplattor. Bara att bygga!

Nu ska jag ladda inför bilbesiktningen. Hur man nu gör det på bästa sätt?

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Reality check”

Kommentera

