Helgmat

Lite matprat efter helgens vilande… Eller?

Taco spice

I helgen testades den hemgjorda tacokryddan.
Användes precis som vanligt och fick godkänt av alla inblandade.
Gjord efter Coops recept. Men som vanligt blev det lite höftat, jag hade inte exakt de kryddor som efterfrågades, men nära nog.

Gjorde dubbel dos, så det finns så det räcker till en omgång till.
Nästa gång gör jag ännu mer.

Stekpannebröd

På söndagen gjorde jag stekpannebröd.
Hade inte rågsikt hemma, så jag tog lite grahamsmjöl och vetemjöl istället.

Blev mycket populärt.🙂
Sonen tyckte det smakade pizzadeg (vilket han älskar) och det hade han ju rätt i.
Han åt det som det var. Dottern satte i sig en hel med smör och ost.
Väldigt gott med soppa till! Det gör vi igen!

Pulled chicken

Söndagsmiddag blev Pulled chicken igen.
Denna gång ett annat recept, från Jills mat.
Smakade lite juligt… Nästa gång testar jag med julmust istället för vatten!
Och nä, jag följde inte receptet till punkt och pricka denna gången heller.
Försökte vara lite sparsam med de heta kryddorna så ungarna skulle äta. Det gjorde de!

Och jag tycker bättre om det här receptet än det förra, ingen färdiggjord barbecuesås i denna nämligen. Känns bättre så.
Och så stod det inget om grader eller tid i ugn. Jag hade lite över hundra på varmluften i nästan två timmar. Det blev inte så väldigt trådigt, så det kunde nog stått över två timmar utan problem.

Dåså. Det var lite middagsinspiration det.🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

