Fantasin

Jag låtsas lite… Fantiserar.

Jag är inte speciellt äventyrlig av mig. Längre.
När jag var ”ung” åkte jag ju iväg lite på äventyr ute i stora världen.
Även lilla världen, hemma i Sverige, äventyrade jag i.
Men nuförtiden gillar jag hemma.
För nu har jag ett ”hemma” som jag inte ägt nånsin förr i hela mitt liv!

I alla fall…
Istället låtsas jag.
Just nu låtsas jag att jag visst varit i Egypten.

Papyrus på väggen

Och jag har minsann souvenirerna som bevisar det!

Faraonisk

Jomen. Nu ska jag bara hitta mig en pyramid på loppis också. Sen så…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

