Favoritbok

outl

Det är kul när man får veta att en bok man läst och äääälskat ska spelas in och bli teveserie!

”Outlander” (Främlingen) är den första i en serie (väldigt tjocka) böcker, skrivna av Diana Gabaldon, och just nu har inspelningen av en teveserie baserad på boken påbörjats.
I Skottland! Med riktiga skottar i rollerna! Jag ser så mycket fram emot att se den så det kan ni inte tro!!

Jag köpte boken på bokrean 1994 och har läst den några gånger. Eftersom den är så tjock så blir det inte så ofta jag orkar plöja igenom den, men det känns som jag borde prova igen. Man fastnar lätt i den, för den är så underbar.

1700-tal i Skottland, tidsresor, romantik, historia, första världskriget… Och framför allt en riktigt bra kärlekshistoria!
Rekommenderas varmt.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Favoritbok”

  1. Nä. Inte i Sverige. Men i USA & GB tror jag det är nästa år. Det blir väl dvd här kanske. Netflix om man har tur.

Kommentera

