Matprat

När jag var yngre var jag fascinerad av att min mamma kunde laga mat. Utan recept! Hon bara ”trollade” och så var det klart. Aldrig i livet att jag nånsin trodde att jag själv skulle kunna laga mat. Som gick att äta!

Laga mat

Men nu gör jag det. Vareviga dag!
Och två gånger varje dag på helgen.

Hennes tjat om mat och hur viktigt det är med grönsaker och frukost och allt annat, det sitter inbankat i hjärnan på mig. Och nu med egna ungar så tjatar jag ju själv. Om att smaka på maten, äta grönsaker och allt möjligt annat. Jag kan inte hjälpa det.

Untitled

Och det är kul med mat!
Att leta recept, handla mat, mixa ihop måltider. Det är en hobby jag mestadels gillar.

Fast det är jobbigt också. Det finns ju så mycket dålig mat. Men jag lär mig.
Och fortsätter att tjata på mina barn, så de inte trillar i dåliga matvanor som vuxna. Hoppas jag.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

