Rent på landet

Nu har vi varit på landet och städat.
Inte så väldigt mycket, men tillräckligt för att låta höst och vinter ta över.

Stickning

Jag började med att bara sitta och sticka ett tag. Lyssnade på radio.
Kom på att jag gillar Britneys nya låt.🙂

Askhink

Och solen sken. Och jag beundrade vår askhink.

Myskväll

Och det blev kväll. Och vi tog det lugnt.
Barnen hade åkt iväg till farmor och farfar.

Diskat

Men nästa dag röjde vi.
Lekstugan städades den med.
Och allt diskades.

Dynor

Nästa år tror jag vi kan göra oss av med leksakerna.
Fast dockhuset vill jag nog spara ett tag till.
Och dockan efter mamma.

Det vi ska spara

Det stora rummet på övervåningen tänkte vi försöka få lite ordning på snart. Vore ju trevligt att kunna ta emot besök som kan sova över.
Den här högen skulle sparas. Utom sängen och bordet som lutar mot väggen.
På andra sidan rummet står en stor hög med saker till loppis.

Gammal käpp

Och den här fina, gamla käppen. Undrar vem som gjort den och när?
Och är det ett självporträtt?🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Rent på landet”

Kommentera

