Arbetsveckoslut

Jag firar lite fredagsfeeling en dag i förväg.

Fjäril

För i morgon har skolan studiedag och hela familjen har tagit ledigt.

Klockan är...

Så i morgon bitti tävlar vi som vanligt i ”vem kan sova längst?”
Ibland vinner jag.
Sonen vinner så gott som aldrig. En gång, vad jag minns.
Jag vet ingen med piggare morgonhumör än han!

Bänk

Då är det bara att komma på vad vi ska äta ikväll då?
Något lättlagat. Men gott!
Tortellini? Med ostig spenatsås? Mums!

Hyllor

I morgon åker vi till Nergårn.
Dit jag inte varit sen semestern.
Och nu är det redan dags att städa och stänga ner lite inför vintern.
Vi hann inte med så mycket i år…
Måste berott på att verandan på baksidan lockade alldeles för mycket.🙂

(Herrejösses! I den här stan lägger sig dammet i drivor hur fort som helst! Måste bero på E4:an…)

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

