En ruta i taget

image

Nere i källaren går det långsamt framåt med den sista väggen. Det ska ju bli fyra olika färger tänkte jag mig, och eftersom jag målar för hand så tar det sin lilla tid. Men det blir bra! Iaf när jag ser det framför mig i fantasin. 😀

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

4 thoughts on “En ruta i taget”

  1. Harlekinrutor är ju det snyggaste! Tänkte ge mig på att måla några såna på släta skåpluckor men har inte kommit mig för. Nu fick jag inspiration! Tack! Vilka färger blir det mer?

  2. Fint det blir! Låter meditativt att det får ta sin tid.
    Bara en tanke: skulle det inte funka att stämpla på rutorna..med en utskuren svamp eller schablon?

  3. Precis vad jag funderat på! Jag har en schablon, men jag är inte så bra på att ”schablonera” så jag får se. 🙂

Kommentera

