Kyckling i gryta

Igår testade jag ett recept på Pulled Kyckling hos Cecilias mat.
Gav mig en chans att använda järngrytan till annat än att baka bröd i.

Untitled

Okej, jag tog inte chilipulver utan malen chilipeppar.
Samma sak? Jag har ingen aning.
Och jag tog inte paprikapulver heller, utan malen paprika (hot).
Samma sak? Ingen aning. Det blev i alla fall starkt och gott.

Untitled

Och nu när jag tänker efter så glömde jag salt och peppar…
Men ingen saknade dem, så kanske att de inte behövdes?
Barbecuesåsen var en på flaska från Garant.
Nästa gång ska jag se om jag kan göra en egen sås. Kan ju inte vara så svårt…

Hur gick det sen då? Jo, sonen sa okej och åt upp.
Dottern smakade och sa näää.

Men Gott & Hot, hörrni!
Gör det vettja!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Kyckling i gryta”

Kommentera

