Garden update

Hörnan

Det är trevligt med höst i trädgården. Ännu trevligare för att jag faktiskt rensat rabatterna i år. Och börjat förbereda för nästa vår. Jag känner mig oerhört professionell och som värsta trädgårdsmästarinnan.

Sen blomster

Och de flesta blommorna här verkar vara lite åt det höstliga hållet vad gäller blomning (late bloomers?).
Och fastän jag lovat mig själv att fokusera mer på röda, gula och orangea blommor, så är det mest rosa, lila och vitt. Men det gör inte så mycket, jag kan älska de färgerna också.

En riktig squash

Och kolla nu då! Nässelvatten har gjort susen, squashen som kommer nu är riktigt fin och grön. Jag ska fortsätta ”laga nässelsoppa” åt dem. Jag har ju hur mycket nässlor som helst bakom staketet, så det är lätt gjort.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Garden update”

Kommentera

