Ett köksreportage

Det här är om köket.
En alldeles vanlig vardagskväll efter att middagen lagats, ätits och diskmaskinen satts igång.

Kök

De flesta tycker nog att det är ett pyttelitet kök.
Japp, det är det! Men jag skulle inte vilja ha större faktiskt, det är så himla lagom!

Kök

Inte alls så många skåp, så jag måste alltid ha koll på att jag inte har för många grejor. Att rensa skåp får man inte vara rädd för. Och att tänka efter lite innan nytt införskaffas är ju aldrig fel.

Kök

En blandning av gammalt och nytt och massor med färg.
Jag blir alltid glad av mitt kök, inte en endaste gång har jag ångrat färgvalet.
Det är fräscht och mysigt både sommar och vinter.

Kök

Inte totalt praktiskt, men vi jobbade med vad vi hade.
Kompromisslösningar finns det många.

Och det är inte riktigt klart. Det finns fortfarande saker vi hoppas kunna göra när tid, pengar och lust sammanfaller.

Mer av köksrenoveringen finns dokumenterad här.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

5 thoughts on “Ett köksreportage”

  1. Tycker er köksdel är rätt stor.. om man jämför med vår 😉 Och så fint ni har fått det.
    Vi är inte heller klara. Lampor saknas… ett par hyllor och så kanske någon stång… o ja.. man kan alltid förbättre lite mer. Men som sagt.. tid o pengar o ork skall finnas 😉
    KRAM

  2. Hej,
    vi har också litet kök. Och vi bor i ett nybyggt hus som vi själv planerat:) jag tycker också att ett litet kök är mysigt. Att sitta trångt är mysigt. Att inte ha en massa onödiga prylar är bra feng shui 🙂
    Linnéa

  3. Jo. Feng shui är bra. Fast jag är mer inne på min egen magkänsla numera. Blir jag glad och känner mig ”Välkommen hem!”, då är det rätt. 🙂

Kommentera

