Som semester

Har ni också ”semester”?

Jordgubbarna kommer

Det är nåt med den här vårens långhelger som gör att jag haft semesterkänslor hela tiden.
Inget fel med det. Bara att njuta som tusan!

Här har inte regnat på länge och värmen visar över trettio i solen. Puh!

Sonen

Idag åkte vi till en stor mataffär och handlade.
För mig känns sånt som semester, för jag gör det nästan bara då.
Det är så trevligt att gå runt i gångarna och titta på allt som finns att köpa.
Idag köpte jag Marshmallow Fluff för första gången. Populärt!

Dotters nya träskor

Dotter fick ett par träskor.
Hade gärna haft ett par jag också, men tydligen får man inte ha dem som vuxen.
Kan man anmäla för åldersdiskriminering?

Rabarberchutney

Grillat är semester!
Så ikväll ska vi grilla och jag ska gluffsa i mig hemgjord Chutney.
För den blev jättegod!
Och säkert himla bra mot våra förkylningsbaciller, för det är all möjlig hotness i den.

Semester är att laga mat. För jag tycker om att hålla mig i närheten av köket då. Baka lite, surfa recept, planera, testa nåt nytt. Sånt jag inte alltid orkar med annars.

Studs med allt

Och på semester är det mycket häng i trädgården.
Numera med lite studs och gung. Helst på eftermiddagen, då solen inte gassar så in i norden.

Partyslingor

Viktigt att vara redo för kvällshäng, även om det än så länge varit lite för kallt framåt mörka kvällen.
Men sommaren är lång!

Vas

Och semester är loppis, såklart!
Idag hann jag med ett besök och kom hem med diverse. Mest kläder.
Jag köper nästan alla mina kläder på loppis nuförtiden. Hej, vilket modelejon jag är!
Fast idag köpte jag även en blingblingvas och en kopparkruka.
Det är skatan i mig som gillar när det glimmar…

Två dagar semester kvar!
I morgon ska vi hänga på landet.
Det är minsann semester det!!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

