Grus är guld

Okej. Idag har vi jobbat med framsidan av vår trädgård.
I alla fall ena halvan. Den till höger om ytterdörren.

Så här såg det ut när vi flyttade in:

Framsidan

Och så har det fortsatt att se ut sen dess.
Ibland har jag rensat bort nåt eller flyttat nån växt, men inget mer avancerat.

Fixar framsidan

Men i år tog vi tag i det.
Vi har grävt och grävt och lagt stenkanter och fixat oss rejält trötta.

Med gruset på plats

Och med gruset på plats blev det så himla bra!
Det är ”bara” kvar att lägga en kant med sten/gatsten/kullersten/nånslagssten(?) längs med husväggen också. Det blir snyggare så tycker vi nämligen.

Och såklart att göra likadant med andra sidan också, till vänster om ytterdörren.
Och lägga en ny gång förstås. Vi vill hellre ha rektangulär marksten. Som de vi satte runt trädet.
Det blir bra det.

P.S. Ska ta en bättre bild i morgon, när inte solen gassar rakt på.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

