Nöjd får man vara

Eftersom jag var ledig i fredags har helgen varit lång. Det är liksom det jag behöver i dessa tider. Långa ledigheter.

image

Jag klippte mig i fredags. Nöjd blev jag.

image

Jag superstädade köket på lördagen. Mina kylskåpsmagneter blev av med dammpälsen. De blev nöjda.

image

Dotter fick en ny sommarhatt i rosa med stjärnor. Hon blev nöjd.

image

Alla åt vi godis på lördagen. Inte alla blev nöjda utan hade gärna ätit mer.

image

Sonen klippte sig också. Mor hans blev nöjd.

image

Och vi har haft sovmorgnar. Nöjda med livet allihop.

Annat att vara nöjd med är att det bara är tre arbetsdagar till nästa långhelg. Sweet…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Nöjd får man vara”

Kommentera

