Fin kväll

Igår kväll var det skolans dag i skolan där sonen går. Fullt ös i några timmar. Sonen älskade det, såklart.
Det såldes lotter och kakor och sjöngs och fikades och lektes. Vi kom hem med sex påsar godis som barnen vunnit, tack vare farmor. 🙂

Och i klassrummen visades det upp allt möjligt fint de gjort.

image

Sonen hade gjort en bok om planeterna. Och hittat på en helt egen. Han har ”läs- och skrivsvårighet” så det ser ut därefter. Men stolta föräldrar likafullt, för (med mycket tjat) kämpar han vidare. 🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

7 thoughts on “Fin kväll”

  1. En födelsedagsplanet! Underbart! ”Jogpsmak”; är det jordgubbssmak? Han verkar ju i alla fall ha en ganska god uppfattning om hur orden låter och det gör ju att man ändå kan lista ut vad det står. Det enda jag inte förstår är ”lear”. 🙂

  2. Jo, födelsedagar ”is da shit”! 😀
    Det borde vara jordgubb eftersom det är bästa glassen. 🙂 Och jag tror kanske att han glömt skriva k och menar lekar… Jag får fråga sen när han får ta hem boken.

  3. Vilken härlig text! Din son har mycket att ge. Till mej just bl a. (Vår 18åring är en underbar skrivare, det sitter i hjärtat, inte i något annat:) Tack att jag fick titta hit via Kammebornia:)

  4. Förstår att ni är stolta. Skulle vilja säga att ni har ännu större anledning och vara stolta föräldrar när det säkert kostat honom mycket mer än för flera av kamraterna att skriva sin bok!

Kommentera

