Mönstermys

Så var det söndag igen.

Jag samlar ork. Ska plantera om plantorna har jag tänkt.
Så jag måste peppa mig själv innan…

Överkast

En trevlig sak med helg är att vi hinner med att bädda. Inte för att vi alltid gör det på helgen heller, men vi har i alla fall tiden över för det.

Och idag ligger det fina, loppisfyndade överkastet på plats.

Lapptäcke

I dotterns sänghörn hänger ett gammalt lapptäcke som jag vet väldigt lite om. Men det är fullt med fina tyglappar och vissa minns jag från mormors kläder, så jag antar att hon har tillverkat det? Eller det kanske var mammas faster, hon var ju sömmerska…

Tapet

I sonens rum sitter en gul tapet på väggen. Jättefin!
Han fick själv bestämma. Men numer verkar han ha lite övergett gult som favoritfärg och gått över till svart. För det gillar ju kompisarna. Jaja… Jag tänker i alla fall vägra att göra om hans rum förrän han själv kan fixa det.

Matta

Det STORA mattan i vardagsrummet är min favoritmatta här hemma.
Den är inte bara fin, den var billig också. 395 kr på loppis.
Ett av mina bästa fynd nånsin!

Filt

Och i kökshörnet ligger favoritfilten. Den jag ärvt av mamma.
Älskar färgerna och mönstret! Dessutom är den varm och go…
Från Jotex. Tror inte de gör så fina filtar längre.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

