Grönt är skönt

Ärtskott

Snart kan jag skörda!
Det blir nog grönt i mina morgonsmoothies skulle jag tro.
De andra är inte så intresserade av just ärtskott.

Stor squash

Ojoj, de där squashen skrämmer mig lite…
Och titta, allt har kommit upp! Till och med att tomaterna längst ut börjar krafsa sig ut.

Heja våren!

Gröna soppan

Och så ”Goda, gröna soppan” som alla här gillar!

Fryst broccoli, brysselkål och sojabönor. Kokas med grädde, buljongtärning och vatten. Sen mixade jag den med lite extra groddar i.

MÖMS!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Grönt är skönt”

  1. Men vad härligt med alla dom där spirorna! jag har hela tiden tänkt fixa ärtskott åt oss, men glömmer det hela tiden. Känns nog inte som att det snart är vår och sommar, så som det snöar ute!

Kommentera

