Helg är fint det

Vi har påskris i vårt hus!

Påskris

Igår kom sonen hem från skolan med en kvist med fjädrar och en målad pappersfågel.
Perfekt!
En kvist är allt som behövs.

Äggmålning

Och idag blev det lite målande av ägg. Sonen var klar med sina på två minuter.
Och dottern ville inte vara sämre, utan gjorde som brorsan.
Fast sen ville hon måla lite till. För det är ju så himla kul. 🙂

Pyro

Och loppisen hade öppet igår! Annars brukar de ju stänga vid kristna högtider, men nu har de anpassat sig till verkligheten för alla oss som inte är troende på ett kyrkligt vis. Det var trevligt att gå där igår, för det var färre folk än jag sett där på många år. Läge att fynda.

Vi köpte en stor matta till uteplatsen och lite annat smått. Och jag hittade en Pyro till ett billigt pris. Tydligen är det fyndläge på dem nu, vilket gör mig lite sugen att dammsuga Tradera efter mer och mer… För jag tycker verkligen att de är fina! Jag har en stor form också, som jag ärvt av mamma, som ärvde av sin mamma… Jag minns att mormor brukade göra Jansson i den. Det törs inte jag, ifall den går sönder.

Nä, jag måste bli bättre på att ta fram och använda allt fint porslin jag har. Banne mig!

Nu ska jag göra köttbullar! 🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

