Virkat ute

God morgon! God helg!

Hexagon

Jag har utökat färgskalan till de virkade hexagonerna.
Inte klokt vad kul det är att virka igen när man har nya färger att mixa!

Dessutom har jag kommit på vad jag ska försöka göra med dem.

Veranda med tak

Istället för att sy nya överdrag till dynorna på utemöblerna (eller köpa nya) så tänkte jag att det kanske går att sy ihop hexagonerna till passande storlekar och sen sy fast de på dynorna?
Det kan ju inte vara så himla svårt.
Sanna & Sania fixar ju med virkade rutor på allt möjligt.
Jag borde klara av det jag med.

Visst skulle det bli fint och färgglatt?
Hmm… vi behöver en stor matta där ute också.
Och kanske en Hyllis från stora möbelaffären? Och ljusslingor!!
Och massor av blommor…

Var är våren???

Om en vecka är det i alla fall Påsk! Och jag ska vara ledig i fem dagar. Yay!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

5 thoughts on “Virkat ute”

  1. Kul idé! det blir säkert jättefint. jag hade planerat att virka allt möjligt, men jag har helt snöat in mej på hexagoner så jag har virkat såna hela vintern. Som är evighetslång… nu får nog den där våren gärna komma!

  2. Är helt säker på att det skulle bli superfint att göra överdrag av hexagonerna. Min farmor gjorde sådana till sina fåtöljer och stolar som skydd mot solen. Kan säga att det är jättefint! Jag fick ärva fåtöljerna och naturligtvis är skydden kvar, tycker det ger liv till fåtöljerna! Lycka till!

  3. Jag kallart’ glädje! Såg även din fina sängkappa och att du har skannat mönster som kan skickas. Blir lycklig och du sänder över det! Glad Påsk!

Kommentera

