Nytt av gammalt

Idag jobbade jag inte så länge.
Allt var färdigräknat inför inventeringen innan klockan nio, så då gick jag hem.
Hur underbart var inte det!

Väl hemma parkerade jag mig i källaren i några timmar.
Stryka tvätt behöver man göra ibland. Och sen hade jag lite sömnad att göra också.

Syhörn

Då är det himla praktiskt att ha lilla hörnan där jag grottar in mig, stökar till och lyssnar på radio.

Stökigt

Jag har jättesvårt att få bra ordning här.
Men det kanske är så det ska vara?
Stök och saker som händer?
Nya saker som blir till?

Nya lakan

I alla fall…

Jag köpte ett gäng fina, gamla lakan på loppis sist. Nu har jag sytt ihop dem två och två.
Förhoppningsvis ska de passa vår stora säng. Känns onödigt att köpa nya lakan, när det finns så fina för nästan inga pengar alls.

Och nä, jag har inga problem med att sy med grön tråd på vit botten…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

6 thoughts on “Nytt av gammalt”

  1. Vad skönt att få sluta så tidigt!
    Nu lade jag märke till den broderade sömmerskan över din arbetsplats. En sådan hittade ju jag på loppis i våras och sydde en påse av som jag lottade ut på min blogg för några månader sedan. Därefter hittade min mamma en sådan på loppis, så nu har jag en ny. Vid samma tillfälle köpte hon några till i samma serie (en smed, en keramiker och en knypplerska). Har du dem också?

  2. Åh vilket underbart pysselrum du har! Superfint! Och lite kreativt kaos skall det allt vara.. Och vilken mysig blogg du har..här kommer jag kika in fler ggr. =)

    Kram och god fortsättning!
    Önskar
    Sanna

  3. Underbart!! Så mysigt det ser ut! Sådär hade jag också ambitionen att göra…men det blev helt annorlunda…det blev en garderob och mysighetfaktorn är inte närheten av din. Fina färger har du lyckas få ihop också!

    God fortsättning och Gott Nytt År!

Kommentera

