Nu har vi jul

Rött till jul

Idag är Dagen barnen väntat på…
Och väntat och väntat!!

Jul i vårt hus

Inatt kom sonen sättande in till oss vid klockan ett.
”Får jag hämta min strumpa nu, mamma?!”
”??? Näää! SOV!”

Klockan tre smög han upp och hämtade strumpan.
”Får jag kolla strumpan nu, mamma?”
”Nejnej… Det är mitt i natten. SOV!”

Sen fick vi till slut väcka honom vid halv åtta för att tömma strumpan. 😀

Jul i vårt hus

Det har  snöat hela natten, så nu är det vitt och fint ute igen.

Jul i vårt hus

Vi väntar in maken, som skulle köpa ”det sista”.
Sen far vi iväg och träffar tomten och återkommer till kvällen. Mätta och glada!

Julmums

God, GOD Jul på er allesamman!!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

3 thoughts on “Nu har vi jul”

Kommentera

