Mässing och problem

Nyputsad

Den stora mässingsbrickan är putsad. Funnen på loppis för många år sen. Och jag har just nu lite problem med att hitta det perfekta stället för den. Men det ska nog lösa sig.

Julkulor

På en annan mässingssak från loppis ligger julkulorna som inte hade snören och är fina.

Annars så går dagarna. Sakta…

Just nu med en dotter som verkar må lite pyrt… Men hålla tummen för att det går över med lite sömn.
Sonen å sin sida har existensiella funderingar. Han har kommit på att hemska saker ”kan” hända med de han älskar. Idag hade han oroat sig till ont i magen för att lillasyster kanske skulle må dåligt. Vad sjutton säger man för att förklara/trösta?

Ibland är det svårt det här. Livet med barn.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

