Söndagspiggare

Julstämning

Efter gårdagens liggande/slöande/sovande i soffan och därefter tio timmars sömn inatt, så börjar jag känna mig piggare. Ont i kroppen och halsen fortfarande, men tror nog jag är okej till jobbet i morgon.

Här är fint idag. Solen skiner. Ungar och make är ute i snöhögar och rasar runt. Själv ska jag kanske ta mig ut senare. Men först behöver jag massor med varm dryck, pepparkaka och goda saffransbullar.

Två veckor jobb kvar, sen fem dagar ledig, två dagar jobb och till slut nio dagar ledig.
Åh, vad jag behöver den ledigheten!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

