Nytt för rumpan

Idag hade vi barnvakt i några timmar. Tack farmor!

Vi hade stora planer…

Ny soffa

Vi köpte oss en ny soffa! En Karlstad från Ikea.
Det är inte så himla lätt med det här lilla huset. De ganska små ytorna gör att vi inte har plats med möbler som är för stora. Vi har mätt och letat och funderat över olika alternativ rätt länge, men kom till slut fram till att detta var det bästa för oss.

Visserligen var den gamla soffan fin som snus, men för en barnfamilj var den inte särskilt praktisk. Vi slet helt enkelt ut den… Nu står den i prylboden på sortergården och väntar på att nån vill ta om hand om den. Det är säkert nån som vill ha den, som vet hur man fräschar upp och tapetserar om den. God fortsättning till den!

***********************************’

Vi hade några stressiga timmar idag då vi hann med både det ena och det andra, men när det kom till städning och sånt, då försvann orken. Vi tar det i morgon.

Här är i alla fall en bättre bild på kartväggen som numera är helt klar.

Kartvägg

I morgon ska vi byta mattan och flytta undan lite grejor.
Målning av de två återstående väggarna ska jag väl klara av nån helg framöver också.
Det vore så skönt att ha allt klart till jul!

God kväll!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Nytt för rumpan”

Kommentera

