Lysande

Loppade lampskärmar

Det senaste från loppis. Lampskärmar för 15 kr.
De små vill jag gärna hitta fler av.

Vill ju göra något sånt här:

Historien om ett hål

Så här såg det ut i vårt kök.

Innan hålet

En bänk vid en vägg.
Och jag tyckte liksom att det fattades något…

Inget hål

Från andra hållet var det inte bättre alls.

Det är liksom så att förmiddagar/dagar är ljusa och fina i vardagsrummet, medan solen kan ses i köket om kvällen. Trevligt, men det är ju ännu trevligare att dela med sig mer av ljuset. Tycker jag.

Göra hål

Det var därför jag lånade en tigersåg.

Kök med hål i väggen

Så nu har vi ett hål. I vår vägg.

Och jag ska fixa mellanbitar och foder på jobbet. Och vi ska köpa spottar och sätta i överkant.
Det blir så bra!
Det är redan mycket bättre.

Hej i hålet!

Jajmensan! 🙂

Stora planer

När barnen är borta ska vi ha kul värre tänker jag.
Städa och fixa stora källarförrådet.
Det behövs…

image

I mitt hörn är det mycket som väntar på att flytta nån annanstans.
Högar med böcker till exempel. De kan ju inte komma väck förrän hyllorna är klara.
Och innan hyllorna kommer upp vill jag gärna måla väggen bakom där hyllorna ska sitta…
Och innan jag kan måla måste jag komma på vilken färg jag vill ha där.

Och vi har mer golv som ska läggas under hyllorna i förrådet. Det räcker nog inte till hela rummet, men det finns mer på jobbet som jag säkert kan få köpa om jag vill. Så småningom, när de har städat undan på jobbet, för just nu ligger golven innanför en mur av gamla möbler som blivit över från renoveringen de gjort. Fast jag antar att de kommer att säljas ut sen på utförsäljningen de brukar ha…

Ni förstår, mycket att göra, men samtidigt mycket att vänta på först. Suck!

image

Nåja, i källarförrådet står även dörrarna till landet och väntar på färg.
Gråa ska de bli, har vi tänkt oss. Innan vintern är slut, har vi tänkt oss.

Vi får se hur det blir.