Lördagslata

Dammigt

Det är så vackert ljus i huset på mornarna nu, när solen skiner.

Förutom att allt det dammiga syns, men jag väljer att ignorera ett tag till.
Älvstoff!

Gult

Dricker min andra kopp kaffe. Killarna har åkt till landet.

Jag och min bästa tjejkompis ska gå till biblan sen och låna en massa böcker, köpa lördagsgodis och eventuellt besöka en loppis.

Sen går vi hem och latar oss.

Oliven är inne

Olivträdet har flyttat in från kylan nu och ser som vanligt väldigt pigg ut efter en sommar utomhus.

Men snart faller nog löven på den också.

Hej

Och det är två veckor kvar tills hårklippningen… Längtar!

Jag vill ha en riktig frisyr!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

5 thoughts on “Lördagslata”

  1. Hej!
    Hittade din blogg och känner igen dig från förr tror jag…?! Ville bara stanna till och säga ”Hej! Fin blogg och inspirerande!”. Bokmärker och återkommer regelbundet. Bara supergillar det Marockanska kaklet. Ska köpa själv när jag väl bestämt mig för var det ska sitta. Funderade på det där med om det skulle fogas men ser att det är snyggt när det sitter ihop så där tätt. Blir ju bara svårt att bestämma sig för vilken av alla mönster/färger man ska välja…

    Ha det gott!

  2. Jamen hej! Visst har vi väl träffats på nätet förr, det tror jag… Jag minns katter, skäggig man och mycket basilika. Och att du var fotograf? Var det väl.
    Jag blev mycket, mycket nöjd med kaklet. Dels är det ju alltid fint och sen så syns inte smutsen lika väl. 😉 Önskar att jag hade råd att lägga/sätta sånt kakel lite här och var här hemma. Än så länge har jag inte tröttnat, vilket jag säkert hade gjort om vi satt upp vitt…
    Välkommen tillbaka igen!

  3. Hejhej! Ja det stämmer, katter, skäggig man (dock en helt annan man nuförtin! 🙂 och basilika. 🙂 Roligt att höra vad man blir förknippad med. 🙂 Fotograf oxå ja.
    Tack för kakelinfo, måste själv klura ut var vi ska ha sånt hemma. Det går ju liksom inte att ha ett hem utan detta fina anser jag.
    Ha en toppenvecka!

Kommentera

