Tankeslask

Köket

Veckorna går. Tickar iväg med blixtens hastighet.
När ska vi hinna göra allt det där som vi vill få gjort?
Eller mer precist; när ska vi orka?

För visst var vi piggare förr? När vi inga barn hade…

Frukt

Fast såklart vill jag inte byta nu mot då. Inte för allt guld i universum!
För barnen är min hela guldreserv. Mitt kassavalv, proppat med glitter.

Trasig

Men jag önskar mig… Nä, inget speciellt faktiskt.
Jag har det bra. Punkt.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

One thought on “Tankeslask”

  1. Jomenalltså…fastän allting är bra och ungarna är guldklimpar, så är det ändå inte fel med helg där barnen har det kalas på annat håll och ni rår om er själva, varandra och kanske hus och stuga. Fast prioritera i nämnd ordning.
    Jag har sett att ni haft några sådana helger, och uppmuntrar er till fler!
    Styrkekram, sol, energi och glada miner!

Kommentera

