Gott på Öland

Vi var ju på Öland igen i somras. Lyckades pricka in de få dagar då hettan gassade och alla ville bada. Utom jag då…

Så jag och make lämnade ungarna hos svärfolket och åkte på lite utflykt i omgivningarna.

Efter några Ölandsutflykter har vi lyckats hitta två ställen där maten varit på topp och turisterna inte alltför många.
I alla fall inte badturisterna.

image

Det stället som serverade den här goda maten hette Sandviks Hamnkrog och låg alltså i det lilla samhället Sandvik.

Väderkvarn

Där fanns också en väldigt stor väderkvarn och en utsikt mot Blå jungfrun.

Det andra matstället vi gillar ligger i Tjusby och är en ombyggd lagård.
Numera huserar Ölands Boulehall där och en loppis. Och så restaurangen där de serverar helt vanlig och jättegod mat!
Väldigt praktiskt att kunna gå på loppis medan man väntar på att maten ska bli klar. 🙂

Så då vet ni vart ni ska om ni är hungriga på Öland. 🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Gott på Öland”

Kommentera

