På resande fot

Idag åkte vi iväg och kom hem igen.

Egentligen var det städdag i vår samfällighetsförening, men vi skippade den här gången och hälsade på hos pappa istället.

Lek med app

Jag hade med mig stickning och hann med en hel del varv både dit och hem.

Lek med app

Vi stannade på vägen. Har man barn och åker långt måste man stanna ibland.
Och ibland måste man köpa lite mutor… Det gjorde vi idag.
Fast sonen köpte sin grej själv, för pengar han sparat sen semestern.

Vi fick god mat och god efterrätt och sen pratade vi en hel del. Mest om barnen. Favoritämnet!

Lek med app

Efter några timmar åkte vi hemåt igen. Mot solen.

Med oss hem hade vi en övertrött treåring som hade enormt kul och pratade nästan hela tiden.

”Ja hickar, ja hickar, ja hickar, ja hi *hick* ckar!!”

”De va en gång en jiten, jiten, jiten, jiten, jiten… mus!! Å den tjäffa en björn. Å så fes dom på hela huset!”
o.s.v. o.s.v.  med nya djur och en massa fisar. 😀

Vi har aldrig haft så rolig bilresa förut!

P.S. Appen jag lekt med heter LINE camera och finns för både Android och IOS.
Tipsa gärna om fler kul appar för mobilen!
Jag har ju Instagram, men det finns inte så mycket kul på den egentligen…
Pixlr-o-matic är ju bra och finns också som app. Och så har jag Little Photo, som är himla bra.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 reaktioner till “På resande fot”

  1. Jag gillar en som heter Paper Camera, som gör att fotona ser ritade/målade ut på olika sätt. Man kan också använda den för att lägga filter på redan befintliga bilder. Lite kul som komplement till den vanliga kameran. Sedan har jag ett par andra fotoappar som jag tror heter Lomo Camera och FX Camera. Har dock inte koll på om de finns för IOS.
    Vet inte om du bara efterfrågade fotoappar, men jag som är språknörd är också förtjust i Norstedts quiz, som är gratis och finns på olika språk. Testar ordkunskap.

  2. Kul! Paper Camera har jag också, men den är så långsam på min telefon, så jag gillar den inte särskilt. Ska kolla på de andra sen. Tack!

Lämna en kommentar