Länkdags

Jag är hemma idag. Vab serru. Ska försöka få dottern till vårdcentralen och testa om hon fått blåskatarr… Det verkar inte bättre.
Nog om det.

Några webtips kanske?

Två bloggar/websidor jag gillar eftersom det är kvinnor som gör möbler:

Ana-White – som dessutom bygger hus i Alaska. Häftigt långt borta!

brooklyn to west – hon bor i NY och bygger sin egen verkstad i en gammal fabrik och så gör hon möbler av återanvänt trä. Snyggt!

Några sidor om eko å sånt:

greenUPGRADER – tips om återanvändning och diy.

Real Simple – en tidning egentligen, men en väldigt bra hemsida också.

The Simple Things – också en tidning som tipsar på hemsidan.

Och mat. Mat är gott! Matsida:

Tastespotting – en samlingssida där jag bara tittar och dregglar. Typ.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

6 thoughts on “Länkdags”

  1. Jaha – undrade… jag fick en prenumering (heter det?) i present och nu har jag ett halvår samlat. Kan tänka mig skicka till dig 🙂

  2. Vad gulligt! Och jag önskar jag med gott samvete kunde tacka ja… Men jag har liksom valt att sluta köpa tidningar i år och av någon anledning har det lett till att jag helt tappat intresset för att läsa såna. Jag läser böcker i massor och bläddrar i gamla tidningar på landet nån gång, men det känns ”renande” att slippa få en massa högar med tidningar jag inte orkar läsa. Så jag fortsätter läsa på nätet för inspiration och hoppas på att du hittar nån som verkligen, verkligen vill ha dem. Kram!

Kommentera

