Målar inte mer

Nu jäklar får det vara tillräckligt klart!

Målat

Som synes är inte allt målat, men tillräckligt mycket för att kunna lägga på taket. Resten av väggarna kan vi måla nästa år (kanske) eller när vi nu orkar ta tag i det. För just nu är nog ingen av oss sugen på nåt sånt på ett tag.

Men det blir ju så bra! Och fint! Och färgen, som kändes väldigt ljus när jag först började måla, smälter in väldigt fint tycker jag. Ljusare gul och precis som jag önskat mig. Längtar tills hela huset har samma färg… Och tills alla fönster är ommålade… Och vi kanske bytt ut verandadörren mot nåt bättre…

Alla uppe

Och till vi målat/laserat/oljat golvet… Och byggt det där staketet runtom… Och tills maken byggt en ordentlig trappa… Och vi köpt oss en riktig tunna till regnvattnet… Och inrett verandan med korgmöblerna igen… Och tills vi byggt den där divanen… Och kanske satt upp en gungande stol i taket… Och en massa ljusslingor… Och långa, tunna gardiner som skydd mot mygg och sånt…
OCH SÅ VIDARE!!

Jaja…

Staket

Just det. Vi ska ju så småningom ta ner det där planket också, måla det vitt och sätta upp det med lite fler plankor och mindre mellanrum. Vi behöver lite mer avskildhet mot grannen.
Vi gluttar rakt in på deras uteplats, och det känns lite osunt… Som att vi spionerar. Eller att de kollar in oss… (Paranoid? Ööhhh… kanske lite…)

Almarna dör

Jag har hört av mig till kommunen och låtit de veta att träden i ravinen bakom oss dör…
Det är almarna som tappar alla löv i förtid, så jag skulle tro att almsjukan kommit till staden. Vi bor ju mitt i värsta stråket vad det verkar.
Det är flera träd både här och där som ser lika sorgliga ut. Tragiskt! Jag gillar alla vackra, stora träd här i stan, så det känns fel att några bara dör…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

3 thoughts on “Målar inte mer”

  1. Det är helt säkert almsjukan, den har vi haft i Huskvarna ett bra tag nu. Alla almar på vår kyskogård i Hakarps har sågats ner och det har satts björkar i stället! Såg ju jättekonstigt ut i början när alla de stora träden var borta, men så här något år senare så har man ju vant sig!

Kommentera

