Färgframgång

Vi har lite framgång med husmålningen. I semesterns elfte timme… 🙂

Ny färg

Vi (jag) vågade inte köpa mer än en provburk med färgen, ifall det blev fel.
Men det blev rätt!

Den är ljusare och mindre gul än den gamla, men jag tycker den passar mycket bättre ihop med själva stilen på huset.
Min morfar byggde sig ett hus nån gång på fyrtiotalet och vad jag minns så hade det huset ungefär den här färgen, och jag tyckte så mycket om det. Så det känns på nåt sätt bra att måla något liknande…

Färg

Här kan man jämföra lite. Den nya färgen är runt hela dörren, men till vänster om dörren är ett litet fält med den gamla. Inte så himla stor skillnad kanske? Och nymålat gör ju all skillnad… Då ska vi bara skaffa oss mer än en provburk och fortsätta med resten också.

Hejåhå!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Färgframgång”

Kommentera

