Minigarderoben

Stickat

Byxan är klar.
Både mönster och garn (Merino Extra Fine) från Drops.

Klagomål? Jo, som så ofta händer med vissa garner så ”växer” plagget efter tvätt… Jag gillar inte när garnet ”ljuger” sådär. Men nu gör det ju inget, eftersom bebisar har en förmåga att bli större väldigt fort, så de kommer att passa förr eller senare. Dessutom är de ju tajta så de kan vikas upp när benen är korta.,

Och koftan håller så sakta på att få sina knappar. Undrar varför jag trodde det skulle vara lättare med tryckknappar?
Just ja,  jag var för lat för att räkna ut knapphålsavståndet… Nåja, nästa gång ska jag ta mig tid så jag slipper sy i alldeles för många knappar på ett sånt litet plagg. 🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

5 thoughts on “Minigarderoben”

  1. Nädå. De är till min syster som ska få alldeles snart. Själv är jag väldigt klar med barnafödande. 🙂

  2. Jaha! Det var ju bra att du klargjorde det 😉 ! Forst sa laste jag det har inlagget, och sen skrev du i Lata Dagar inlagget att du forsoker ligga ner sa mycket som mojligt. Sa, da drog jag mina slutsatser! Men vad roligt for din syster. Och kladerna ar verkligen hur sota som helst!

Kommentera

