Lådor i köket

Här är en bild som visar hur lådorna såg ut när vi flyttade in:

Köksbänk

Detta är mitt i köksrenoveringen.
Lådorna var målade i olika gråa nyanser och hade tråkiga handtag.

Egentligen var lådhörnet helt åt skogen felplanerat, men aldrig i livet att jag river ner platsbyggda köksskåp i trä! Det är charm i det gamla, och dessutom kommer det att hålla långt efter att vi ”flyttat ut”.

Lådor på gång

Här är de på mitt jobb. Jag har slipat och spacklat och de är grundade en gång.

Lådor tillbaka

Numera är de målade i grönt med oljade sidor och rygg. Bottnarna är vitmålade. Dessutom har jag satt i en helt ny botten av mdf med bokfanér på bakbordet. Det ska oljas med matolja sen…
Rättelse: Paraffinolja ska det vara! Jag fick genast på bängen av min gamla lärare. 😀

Lådor med handtag

Med handtag och fyllda med saker igen.

Nymålade lådor

Handtagen till bakbordet ska också skruvas dit, men vi behöver köpa fina skruvar först eftersom de skruvas från utsidan. Dessutom ska jag ta skärbrädan till jobbet sen och fräscha upp den. Men det får bli i höst.

Är det nåt kvar att göra i köket? Japp.

* En liten taklist fattas.
* Ett hål i en vägg som ska bli ett fönster till ett annat rum.
* Jag vill bygga in kyl/frys för att få ner störljudet.
* Jag funderar på att bygga ett väggskåp med glasdörrar istället för hyllorna… Det finns en massa gamla fönster på landet som blir fina dörrar, hyllorna kan återanvändas och så vill jag gärna ha en lite lådhylla under full med glaslådor… Nåt som liknar det här.
Men inte än… Sen.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

5 thoughts on “Lådor i köket”

  1. Hej Anna. Du ska INTE använda matolja till bakbordet. O du ska ha nån olja är det parafinolja. Matoljan kan bli härsken.

  2. Jag ska kolla mitt schema…. Hmmm.. Nä. 🙂
    Idag är nog vår trädgård mer än pool faktiskt. Suck.

Kommentera

