Klippdag

Nyklippt

Det är trots allt väldigt tillfredsställande att ha en nyklippt gräsmatta.

Först jagade jag sniglar och sen ägnade jag väl en timme åt gräset. Jag är lite pedantisk där.  Klipper helst kanterna också. Och ibland klipper jag gräset två gånger med räfsning emellan.
Sån är jag.

Odlingslådor

Ärtorna behöver stöd i livet.
Morötterna ser allmänt dassiga ut, men dillen ser ut att trivas!

Och kan man fortsätta äta spenat efter blomning? För snart blommar den…

Jordgubbar och vitsippa(?)

Bland jordgubbsplantorna växer något som ser ut som jättestora vitsippor. De får stå kvar.

Och på en del ställen börjar gubbarna rodna.

Pionen

Pionen är fin, men jag gillar mer de flerflikiga. Så det är ingen favorit.

Sallader

Salladen tar det väldigt lugnt i lådorna. Men med lite fler soldagar ska det nog bli nåt till slut.

I den bortre planterade jag ruccola idag.

Och det var dagens rundtur det.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Klippdag”

  1. Vilken lummig tradgard ni har! Jag alskar alla pallkragar och att ni har dem pa stenterassen, och inte pa grasmattan. Sa vill jag ha det ocksa! Visst ar det roligt nar allting borjar vaxa till sig!

Kommentera

