Hej!

Det är bara jag som tittar in!

Jag i köket

Hoppas ni har en bra dag.

Jag i köket

Själv har jag det mest bra. Fast det är mycket att göra. Överallt.

Och så ska jag hinna med att vara mamma också.
Undrar om ungarna är nöjda? De verkar glada i alla fall… Men kan jag lita på det?
Får de tillräckligt med kärlek och mat tro? Kommer de klara av att växa upp och bli nöjda med sina liv och inte skylla allt på en pissig barndom? Bli arga och bittra på sin mor och far och flytta till nåt land långt, långt bort så att jag nästan aldrig får träffa dem… Suck!

Jag i köket

Jag oroar mig mest hela tiden. För så mycket som jag inte kan göra så väldigt mycket åt.
För framtiden för hela mänskligheten… Miljön, ekonomin, vår hälsa, jobbet… Ja, ni vet.
Sopsorterar jag verkligen så bra jag kan? Gör jag mitt allra bästa för framtiden? Klampar jag fram över Moder Jord och lämnar förödelse i min väg?

Jag i köket

Nåja. Bara att fortsätta med livet. Göra sitt bästa. Vara nöjd.
Vad har man för val? Inget.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Hej!”

Kommentera

