Både ordning och stök

Nu har jag i alla fall tagit hem de nymålade hyllorna från jobbet och stoppat skåpet i källaren fullt…
Med tyg.

Skåp sorterat

Enfärgat upptill och mönstrat nertill. För att vara nån vars favoritfärg är grön så har jag mycket rött och orange… Men det mesta av de tygerna är ju sådana jag fick ta på jobbet efter utförsäljningen. Tjocka möbeltyger som väl passar bra till kuddar och liknande.

Inte så mycket vitt säger ni…

Det som "blev över"

Jorrå. Det fick inte riktigt plats.

Här är gamla spetslakan, virkade gardiner och överkast och små dukar, örngott och lite annat smått och gott. Jag vill verkligen, verkligen använda allt till något fint, vet bara inte riktigt vad än.

Så det åker väl tillbaka i väskorna i väntan på det perfekta.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

One thought on “Både ordning och stök”

Kommentera

