Färgplaner

Färger

Det här är färgerna jag tänker mig måla hallens väggar med. Så småningom.

Och här blir det turkos

Vi har ju fixat lite här redan. Satt upp ny tapet. Lagt sisalgolv nere i entrén. Byggt en klädhängare. Hämtat en gammal hängare på landet och målat för att ha alla mina sjalar på.
Den senaste tiden har jag också tagit alla hyllor i hallen till jobbet och fått de målade. Både de här i klädhängaren…

Jag funderar

Och de i det lilla skrymslet bakom garderoben.
Här är jag mindre säker på vad jag ska göra… Det lutar åt att ta bort det som hyllorna vilar på, tapetsera skrymslet med nåt fint och sen sätta upp hyllorna igen. Med samma avstånd mellan alla.

Där blir det rosa

Nu återstår för mig att bestämma vilken av väggarna som blir rosa och vilken som blir turkos…

Och just det. Över elementet ska det vara en liten hylla sen. Att lägga småsaker på och att hänga vantar undertill vintertid.

Vad vi ska göra med alla skor är däremot fortfarande ett mysterium…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

8 thoughts on “Färgplaner”

  1. Blir fint!
    Tur ni inte har bebisvagnar längre med den lilla hallen! Jag som tills alldeles nyss tyckte vår dito var trång. Vi har iaf ingen trappa! 🙂

  2. Vilken fantastisk tapet! Gillar den massor. Jag gav med mig förra helgen och lät sambon köpa ett gäng vita skolådor i tyg från ikea. Det blev faktiskt riktigt bra. De är staplade mellan en väg och en garderob så man ser dem knappt, men de sväljer nästan alla våra skor.

  3. Bra lösning. Önskar vi hade plats för nåt sånt nere vid dörren men det funkar inte… Vi får fundera vidare.

  4. Ni ser ut att ha fått till det bra. Angående skoproblemen: Finns det ingen plats i källartrappen för såna där skolådor från Ikea (och andra ställen)? Jag tycker att de är så nätta och smarta att ha på väggar som ändå inte används till något särskilt.

  5. Vilken fin tapet! Och vacker rosa samt bla nyans. Jag tycker det blir sa fint att antingen anvanda valdigt ljusa farger eller morkare pa vaggarna. Mitten spektrumet blir lite mer klurigt. Men den dar tapeten och de fargerna ar super fina!

  6. Jo, jag vill helst ha det ljust i hallen. Sen är färgerna i kök och sonens rum rätt starka, men mysiga ändå. Men jag skulle tycka att det vore jättetråkigt med bara vita väggar… Jag älskar färg!

Kommentera

