Jag har fått träningsvärk

Och sen tak...

Här ser ni den stora bilden.
Så här ser det ut på baksidan just nu. Ett halvskrapat hus och en halvfärdig veranda. En massa stenar som ska läggas på plats dessutom. Och den blåa lyktan är trasig…

Jaja.

Runt fönstret

Här har jag skrapat idag. Värmepistol. Det går sakta, men blir bra.

Skrapat

Maken byggde sig en egen ”Speedheater” och värmde väggarna med en infravärmelampa. Det blir inte lika fint som med värmepistol, men jag kommer säkert att peta lite här och där med värmepistolen sen.

Förhoppningen är att åtminstone ha skrapat ner all färg innan semestern. Maken vill ha det målat då också, men jag planerar i lite saktare fart… Vi har ju annat att göra också.
Jomenvisstserru…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

