En liten genomgång

På jobbet står lådorna och väntar.

Lådor

Sen den här bilden togs har de fått ett lager grundfärg till. Sen blir det ett lager med samma gröna färg som resten av köksskåpen.
Lådbottnarna tog jag ut och de blir också målade. I vitt för fräschörens skull. Och till bakbordet ska jag tillverka en helt ny botten. En mdf-skiva med pålimmad bokfanér blir nog det bästa där tänker jag.

Dam och herr

Annat jobbrelaterat är dessa skyltar som jag hittade i en soppåse på jobbet.
Tacktack, sa jag, och tog hem dem.
Även om de ser ut som tjusig mässing, så är det ”bara” plast. De ska få bo på toadörren så småningom.

Och så lite ”källarnews”:

Lådbygge

Maken har byggt in alla rören i ”grottrummet”. Det är inte färdiglistat dock. Men målat!

Då är det bara väggar och golv kvar då… Sen kanske nån annan än en speltokig son vill vistas härnere. 🙂

En bild till på det ytterst omysiga rummet:

Grottrummet

Just det. Den där lampan i taket… Blä!
Mattan är urfin och byrån ska till landet. Kanske mattan också?
Fåtöljerna vet jag inte riktigt. Än.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “En liten genomgång”

Kommentera

