Lite framgång hörni!

Idag hjälpte maken mig skruva ihop lite skåp nere i mitt pysselhörn.

Skåpbygge

Två av de köksskåp vi rev ner när vi gjorde om köket står ovanpå varann. Och över dem det skåp jag köpte på loppis och målade förra året. Vi ställde de på några reglar och satte en längst upp också. I reglarna ska panelen spikas sen, likadant som vi redan satt upp bredvid.

Skåpen ska målas vita i stommarna och panelen blir väl samma rosa som den som redan sitter där.
Ja, sen på med luckorna också, de som jag fick grönmålade på jobbet. Det blir urtjusigt. Tror jag.

Hela hörnet

Dessutom har jag en hel del tak kvar att måla… Och vi ska lägga golv. Och sen ska alla saker flyttas tillbaka och ”ordning skola uppstå”!

Jomenvisst…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Lite framgång hörni!”

  1. Visst är det skönt när det händer saker!? Det här kommer ju bli hur fint som helst tror jag! Snyggt att tapetsera i skåpet så där…

Kommentera

