En latare trädgård

Det blir grönare

Nu är det mestadels väntan på gång i trädgården. Många frön har grott så det ska bli spännande att se hur långt de klarar sig. Salladen i lådorna är än så länge noll och intet, men jag ger inte upp. Lite fler soldagar så kommer de nog de också.

Jordgubbar på gång

Och alla våra (jättemånga) jordgubbsplantor har många, många knoppar.
Det bådar gott för oss älskare av jordgubbar. 🙂

Kinagubben

Forsythians vackraste tid är förbi, men nu kommer små solrosor upp därunder istället.

Och så går jag runt med min vattenkokare med hett vatten och häller på allt ”ogräs” som växer mellan stenarna. Envis får man vara!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

3 thoughts on “En latare trädgård”

  1. En dag skall jag ha en sån där fin o hemtrevlig trädgård som du. En dag, då tid ork och lust finns i större utsträckning!

Kommentera

