Sånt jag blir trött av

Visst är det så att allt i trädgården ser bättre ut bara man rensar ur lite… tar bort sånt man inte vill ha… får lite struktur.

Lavendel

Idag har jag lagt ner all kantsten jag hade, men i morgon åker vi nog till landet och hämtar mer.
Hit har jag flyttat de små lavendelplantor jag redan hade och dessutom satt ner de sex jag köpte förra helgen. Här ska bli en häck med lavendel. Och pionvallmo mellan plantorna, är det tänkt.
Ska hitta nån bra klättrare till denna sidan av portalen också.

Rensat

På andra sidan portalen står klätterrosen, omgiven av (sånt jag tror är) pioner. Jag flyttar hit de jag tror är pioner och klarar de sig så blir det bra. Om inte hittar jag på nåt annat.
Innanför muren sätter jag fler jordgubbar. Det ska bara vara jordgubbar där. Och sånt som klättrar mot stängslet.

Jordgubbar

Jag satte några jordgubbar i lilla pallkragen också. De som sått sig själva här och där. Lite krasse mellan plantorna blir nog fint sen.

Tomater

Och inne står tomaterna och ser ut att längta efter sommaren de också…
Luktärt??? *fnys*

Men visst är det fint där ute med gul, gul forsythia och vita blommor i krikonträdet!
Nån gång ska jag måla insidan av ”utedasset” turkos.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

