Jaktsäsongen startar

Ickick, bläbläää!!

Jag har nyss varit på snigel (tja egentligen ”snäckor”)-jakt i trädgården. Det var liksom inte meningen, men jag ville ut efter regnet och kolla läget och då hade de krupit fram. Ganska många. Så jag plockade.
Det ickiga är att jag inte hade handskar på mig som jag brukar… Iiick!
Men nu är händerna ordentligt skrubbade och rena igen. 🙂

Bäcken nedanför

Jag slängde ner de i ravinen bakom som jag brukar.
För jag tänker att de ska banne mig ha en jävla uppförsbacke innan de är tillbaka i trädgården. *HAHAHAA*

Rabarber

Annars så såg jag rabarbern visa sina knoppar.
Står väl lite för skuggigt egentligen, men nu är det som det är.

Blommor snart

Och Krikonträdet är på gång. Jag har ingen aning om vad man gör med krikon. Förra året fick jag miljaaarders som bara föll ner och bidde ingenting. Men nu har jag sett på ett trädgårdsprogram att de gjorde såna där ”fruktläder” av dem, så det kanske jag ska testa.
Om jag orkar, hinner och minns…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

