På bakgården

Planterat

Tomaterna är omplanterade! Elva stycken blir det. Om alla klarar sig.
Åtta stycken minitomat och tre stora. Ska skaffa ett gäng billiga plasthinkar och plantera dem i sen.

Luktärterna har inte kommit upp alls. Men jag brukar ju vara dålig på dem. Nog för att de är långsamma, men nu har det gått rätt många veckor. Fast de får stå kvar nån vecka till.

Basilikan borde jag också plantera om. Men jag har inte riktigt tagit mod till mig än…

Lådor

Uteplatsen. Lådorna ska nog få bli salladslådor.

Sen ska vi olja golvet också. Brutet i mörkare brunt. Valnötsbrunt… tror jag.

Och så planeras det för taket. I år ska taket upp! Men staketet runt får nog vänta tills nästa sommar. En sak i taget liksom…

Pallkragar

Sen håller jag på att rensa ogräs, kanta gräset, lägga lite stenar här och där… Och pallkragarna är på. Funderar på om man kan måla dem med vattenbaserad snickerifärg? Eller försvinner det när det regnar?

Sen behöver jag fylla på med jord och gödsel.
Flytta jordgubbsplantorna till den lilla lådan istället för en av de stora. Göra nån slags ställning för ärtorna. Och nån ställning för väven som skyddar skörden i början.

Mycket att göra! Men kul. 🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

