Träfint

Behandlade bestick

I helgen har jag också gjort nåt som jag länge behövt göra. Olja in alla köksredskap i trä.

Jag använde vanlig rapsolja och fyllde en kanna. Sen antingen doppade jag eller kladdade på med papper. Var det jättetorrt fick det stå och dra åt sig ett tag.
Så nu är alla trätallrikar, träbestick och andra träsaker redo för användning igen.
Gott så.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Träfint”

  1. Hej! Va kul att jag hittade den här bloggen 🙂

    Jag skulle vilja tipsa om min sida där jag säljer smycken i silver, ädelstenar och läder, http://www.jvalleytwig.se . Kika in där och hitta din favorit inför sommaren vettja! 🙂 Glad Påsk!

Kommentera

